måndag 20 september 2010

Orealistiskt

Jag har nu hunnit en bra bit in i boken, och jag måste säga att jag tycker den är lite "jobbig" att läsa.

I recensionerna vi läste, innan vi började på boken, skrev de att den gick på ytan, det gick alldeles för fort, och det håller jag med om. Man vill veta mer om personerna som Janis passerar på sin "resa", inte bara två sidor. När jag skriver det här måste jag bläddra i boken och kolla tillbaka, för jag minns inte vad som hänt.

Jag är också lite tveksam till när Janis träffar Jim, hur sannolikt är det att de liksom älskar varandra efter att känt varandra några dagar?
Många av händelserna hittills känns helt enkelt orealistiska - hon träffar en tant i skogen som hon får en pistol av helt randomly, kommer till en by med massa människor som lever helt primitivt bara för dom inte pallar stadslivet - det blir för mycket liksom.

/Linda

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är lite charmigt att det kommer lite random grejer:P Det blir roligare att läsa lite freaky grejer istället för det seriösa precis hela tiden, det blir så tragiskt att läsa en bok med denna handling om det inte kommer in lite humor i det:)

    SvaraRadera
  2. men lite jobbigt är det, för nu har det hänt så mycket att jag knappt kan hålla redan på vem som är vem & vad som hände när & varför. positivt att det händer mycket, men måste få smälta in också. mjish (:

    SvaraRadera
  3. Men man måste kanske spetsa till det för att det ska bli en bra historia?

    SvaraRadera