måndag 20 september 2010

Första förväntningarna

Det verkar som att boken går fort fram, jag hoppas att det innebär att det händer mycket. Utanför skolan läser jag i stort sett aldrig och är inte direkt intresserad av att göra det heller, därför blir jag snabbt uttråkad om det inte händer saker då och då med jämna mellanrum. Blir man uttråkad läser man bara för att man måste och det försvårar hela "tankemomentet" eftersom det blir näst intill omöjligt att analysera och bearbeta en text som man inte riktigt har uppfattat och kunnat ta till sig.

Detta är mina anteckningar (dock har jag censurerat bort små minianteckningar i marginalen i form av: "jag är bäst", "nice" inramat i en blyertsrektangel och den dagens datum 20100908) från dagen vi fick uppgiften om att knappra in våra förväntningar på en blogg. Nu, när det har gått någon vecka och vi är lite längre komna i projektet är det väl ungefär det samma. Synd bara att jag missade att man skulle framföra sina förväntingar på hela projektet och inte bara på boken, BRA DÄR JULIA. Härlig kämparglöd!

För att återgå till saken ser jag fram emot projektet och änsålänge är boken bättre än jag trodde, ickeuttråkningsbarometern still going strong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar