onsdag 22 september 2010

Är arg på denna sidan, den raderade hela mitt inlägg precis när jag var klar :@! Det var jättebra jag lovar och nu är jag tjurig, så detta blev inte lika bra... Önskar att vi hade bloggen på blogg.se istället.



Förväntningar
Mina förväntningar på projektet är otroligt höga! Att få arbeta med en duktig författare, kunna få en massa tips och annat roligt, vem vill inte det? Jag tror att detta kommer bli roliga, givande och utvecklande svensklektioner och jag är väldigt glad över att just min klass kommer få vara delaktiga i allt det här.

Förväntningarna på boken sjönk däremot när vi läste recensionerna som inte var särskillt bra. Men man måste vara lite hoppfull och vilja läsa boken för att man ska kunna komma in i den så jag höll hoppet uppe på att detta skulle vara en rolig bok.

S. 1-51
Jag blev först väldigt orolig när allt gick i en sådan snabb takt att jag inte förstod någonting men sedan övergick det till ett sorts lugn när min hjärna börjat arbeta i "rätt takt" och jag började förstå. Kanske till och med käna igen mig lite. Min bästa vän har aldrig tagit självmord men jag vet hur det känns att förlora någon, men på ett annat sätt. Jag har kännt den ensamheten. Jag vet att man vill komma bort. Så jag förstår på ett sätt hur hon känner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar