onsdag 22 september 2010

förväntningar

Mina förväntningar av boken?… Inte så värst stora. Men jag tycker det ska bli roligt att verkligen få jobba med boken och att alla andra läser samma bok. Och sen om vi nu ska få träffa författaren och se vart ifrån hon har fått sina ideér m.m

Fram till sidan 50.
Jag tycket boken var väldigt förvirrande i början. Hon förklarar väldigt mycket och detaljerat på en och samma gång och ibland blir det svårt att hålla reda på tankar och "nu tid". Men boken förklarar mycket men inte allt i början, så man vill läsa mer och se vad som händer.

På sidan 45,
Jag tycker Janis är ganska hemskt när hon sitter och håller om rådjuret som lider tills döds, för att hon har kört på det och under tiden sitter hon och tänker på sina egna problem. Visst, tanken är väl snäll att hon sitter och håller om rådjuret och så.
"-Emelie dog hon också, säger jag och smeker varsamt rådjuret, som varken är en unge eller helvuxen utan typ tonåring precis som jag och Emelie. Fast det var ingen olycka. Hon hade planerat det i flera månader utan att säga något till mig. " osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar