måndag 20 september 2010

Magnifika förväntningar? eller inte...

.Mina förväntningar för denna boken har inte varit speciellt höga. Mycket beror på de tre resensionerna vi läste innan vi började läsa boken. De gav inget possitivt intryck, och fick mig att kanske konsentrera mig lika mycket på boken som jag skulle gjort annars.

Faktumet att jag inte hade några höga förväntningar medgav också att jag inte blev besviken på de jag läste. Mot vad jag trott så tyckte jag den faktiskt var ganska bra.
Abslout inte den bästa bok jag läst men verkligen värd att ta tiden till att läsa den.

Allt går i ett i början, någon som inte irriterar mig alltför mycket. Viljan att läsa vidare och få reda på vad det ultimata är är större.
Det är något som jag förundras över. Janis hon flyr från allt det som hänt med Emelie och massaken men samtidigt som hon söker efter någon. Hon söker på svar om så mycket men framförallt det ultimata. Jag gillar det, så jag får nog ta att läsa lite till.

Tack för mig :D // Nella

1 kommentar:

  1. Jag håller till viss del med om att recensionerna kanske bidrog till att sänka era förväntningar på boken. Men jag tror också att en del av recensenterna inte har gett en rättvisande bild av romanen. Det ska bli skoj att läsa dina andra funderingar, Nella!

    SvaraRadera