måndag 20 september 2010

Hantera

Tjaba tjena! Nu har man äntligen klarat att fixa ett konto på denna blogg, det tog ett tag men nu är man här:)

Jag har faktiskt inget citat eller liknade som har fastnat i mitt huvud som jag vill skriva om. Det som därimot intresserar mig är hela "hanterings-situationen" med Emelie. Hur Janis hanterar det som har hänt. Hur hon försöker komma på en anledning till det som har hänt. Vems fel var det? Janis, Emelies föräldrar eller helt enkelt Emmelie själv? Så jag är välldigt spänd på att se hur det slutar. För jag kan inte riktigt förstå vart detta ska leda.

Jag har själv försökt sätta mig in i situationen att min bästa kompis skulle skjuta 7 personer och sedan sig själv. Jag skulle förmodligen inte veta varken ut eller in. Jag skulle bli deprimerad över alla frågor, alla funderingar om vad det var som orsaka det. Jag skulle hata henne för att hon gjort så mot mig men samtidigt undra om det var mitt fel. Det är det jag tycker är bra med denna bok, den väcker tankar även fast man inte vet om det. Man tänker automatiskt på om det var en själv som blev utsatt för detta. Så det ska bli spännande att se vart det leder, boken är snart slut och jag har ännu inte riktigt fáttat vart det ska leda.

/Alexandra

6 kommentarer:

  1. Ja VET! Jag är grym på att skriva blogg inlägg:D<3

    SvaraRadera
  2. hahaha skulle bara testa dig lilla Julia;D

    SvaraRadera
  3. Går det att sätta sig in i hennes situation över huvud taget?

    SvaraRadera
  4. Jag vågar inte sätta mig in i hennes situation. Jag skulle gå på mina egna påhitt och börja gråta... Haha. Jag är så sjukt känslig :(

    SvaraRadera