måndag 20 september 2010

Janis-tankar

Mina förväntningar på boken och detta projektet var att det skulle bli kul att läsa en bok och träffa författaren och höra vad andra tycker om samma bok kanske få nya sätt att läsa och förstå boken på. ´Trevligt att få veta hur andra läseer och vad ni tänker på i boken.

I början av boken är det lite rörigt o förstå hur boken är uppbyggd med tankar och "nutid", men det gick ändå ganska bra att komma in i bokebn då allting är väldigt väldetaljerat och bra skrivet, man blir intresserad av vad som ska hända sen.

Det är bra att man först får ett dramatiskt intryck in i boken för att förstå vad budskapet är. Det tog tid för mig att komma igång att läsa men det är för jag inte gillar att läsa riktigt, men när jag väl komigång var boken bra.

Jag gillar känslorna som beskrivs när Janis bestämmer sig för att simma över älven och sedan håller på att inte klara sig men ändå fortsätter och klarar det för att sedan bryta sig in i en husvagn och bo där ett tag innan hon av olika anledningar blir räddad av morgan. Det är ett väldigt bra avsnitt i boken som på vissa sätt förändrar historien en del.

//Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar