måndag 20 september 2010

Dålig_titel: Sidan 0-51.

Varför har alla gjort anteckningar utom jag? :(
Men jag är ganska cool ändå. "Diskutera" fram till sidan 51 då då..

Som vi alla vet ger sig Janis ut på en resa i en bil stulen från sin bror,
med konserver i baksätet och minnet av hennes bästa vän Emelie bredvid.
Såhär långt har vi fått veta en hel del om Emelies liv, mobbningen & massakern-
men lite mindre, lite ytligare om Janis Den Magnifika.
Vi vet att hon inte har världens bästa förhållande med sina föräldrar,
att hon går på gymnasiet, kan köra bil och värderar sin bror väldigt högt.
Vi förstår ju även lite hur hon tycker & tänker men
enligt mig går boken faktiskt in djupare på Emilie än på Janis.
Egna tankar & åsikter nu då:
Jag har funderat lite på om jag tycker Janis är modig eller inte...
Det pendlar- visst är den här turen mot det Ultimata ett ganska stort teg att ta,
men kan det verkligen kallas modigt att bara fly från allting sådär?
Att lämna allting för ett galet äventyr.
& på tal om modighet, så reagerade jag mycket över hur fega lastbilschaffisarna var.
Jag menar, herregud - fem tjockisar mot en liten tjej.
DET är så galet fegt & i jämförelse är Janis den modigaste på jorden.
Så nu - bara för att komma fram till något såhär i slutet,
så bestämmer jag mig för att det finns olika sorters modighet.
Men tjolahopp. för nu väntar en manlig Maria på en ninjatur!
DET GÖR SPIRIT OCKSÅ (Internskämt I guess).

/ellenog.

2 kommentarer: