måndag 27 september 2010

Bara jag kommer över

"Jag har kommit fram till en älv. Med strida strömmar. Det är en bra bit över till den andra sidan men jag ska över. Jag klär av mig naken och står så en stund invid strandkanten innan jag tar på mig baddräkten."

Varför vill hon så gärna över?
Tror hon att det ska bli bättre på den andra sidan?
Ville hon bara ha en utmaning?

Det känns mer som om hon vill ha en utmaning eller att hon bara är förvirrad och vill komma bort från allt. Jag tror att hon kan rensa sina tankar när hon simmar i vattnet, att hon behöver den tystnaden som bara vattnet kan ge. Det känns som om hon tror att bara hon kommer över så kommer allt bli bra igen eller som att om hon klara det här kan hon klara vad som helst. Man märker vilken besvikelse som uppstår när hon väl kommer fram, hon trodde det skulle vara annorlunda, trodde att det skulle finnas en väg tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar