måndag 20 september 2010

förväntningar och 50 första sidorna

Jag har inte direkt så stora förväntingar om boken, men jag tycker att det är kul att läsa en bok som flera läser. så att man kan disskutera om olika saker som händer i boken, Och se in i boken från en annans sida. Det ska också bli kul att träffa författaren så får man veta vart hon har fått sin idee att skriva denna bok, det är ju som sagt inte alla böcker man läser som man får träffa författaren också.

Jag tycker att boken är skriven på ett enkelt språk, men ibland kan hon förklara för mycket så att man kommer av sig om vart man är i boken, annars så tycker jag att det var det lätt att komma in i boken.
Det är en bra spänning i boken också, man vill veta hela tiden vad som händer här näst.

citat
"jag sitter vid vägkanten med ett döende rådjur vid min sida, ja, med dess huvud i mitt knä till och med" Janis är en väldigt stark och modig person som vågar ge sig ut på vägen vid 17 års ålder och kör på ett rådjur och även sitter ner och har det döda djuret i ens knä. Inte många tjejor som skulle göra en sån grej. Men sitter man i Janis situation som hon nu gör med Emelies död så kanske man ser döden på ett annat sätt, oavsett om det är ett vilt djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar