måndag 20 december 2010

Möten med Johanna

Jag vet inte riktigt vad jag skriva. Måste nog börja med att säga att jag är djupt imponerad över mina klasskamraters texter som lästes upp i onsdags. Vilka de än va som skrivit dem så va de jävligt bra. Samtidigt som jag blev nästintill blev chockad av deras grymma texter blev jag lite nedtryckt av mig själv. Hade väl tyckt att jag fått en bra idé, ganska bra flyt när jag skrev men det var ju inget emot de som lästes upp. Lite synd att vi inte lyssnade på hårdrocken enligt mig, skulle viljat se kontrasten mellan de andra och hårdrocken. Men onsdags var roligt och spännande. Ganska mycket kort om tid.

Måndagslektionen var kanske inte det bästa upplagd. Själv tyckte jag att det inte var sådär jätteintressant. Sen var jag inte på toppenhumör heller för att sitta och lyssna i 45 min. Minns inte så mycket det blev ganska intressant när Johanna började att prata om boken Konsten att vara Ela eller vad den hette. Jag intresserade mig lite för Ela och hennes tankegångar men mycket annat är idag en grå massa. Sen tror jag att det fanns så mycket med som folk villa fråga men i en sådan frågesituation blir det oftast inte så bra.

I helhet var det ändå roligt att jobba under höstterminen på ett annorlunda sätt och mötet med Johanna var en bra avslutning på det hela.

1 kommentar:

  1. Nella: Ja, det blev en del intressanta texter, fast det var ont om tid.
    Jag blir också lätt trött av att sitta och lyssna bara, så jag förstår dig, men jag gjorde så gott jag kunde.
    Ela - ja, hon är cool! Boken brukar finnas på de flesta bibliotek.
    Kram och God jul!
    Johanna

    SvaraRadera