måndag 20 december 2010

Fett awesome

Våra två lektioner med Johanna Nilsson var intressanta, jag har dock inte direkt något hav av genomtänkta reflektioner och funderingar. Jag har helt enkelt haft lite annat i huvudet de senaste dagarna och jag antar att det har fått ta upp mer plats. Men för att återgå till ämnet så gick jag därifrån med gott humör. (Va? Vad har det med saken att göra egentligen?) Oavsett vad så sa hon bra saker, vettiga saker. Måndagens lektion var väl inte direkt lärorik, men det var otroligt intressant. En dag som den var det lättare än något annat att bara sitta och lyssna, jag kan nog nästan säga att det var det enda mitt huvud klarade av den eftermiddagen. På onsdagen var det lite annat, då fick vi leva ut vår underbart fantastiska kreativitet. Jag var faktiskt riktigt kul, tror jag. Eller så beror det på att jag lyckades få till en text som jag själv blev nöjd med och fick dessutom lite uppmuntrande feedback. JA, det är okej att skryta! Alltid. När man vill. Alla gånger. 365 dagar om året. Inte vet väl jag, men det var i alla fall lärorikt och dessutom kul att få ta del av texterna som tjejer i klassen hade skrivit. För att inte tala om att man efter bara en termin tillsammans kunde urskilja och avgöra vem som hade skrivit vilken text. Det får vi nog tacka elevhemmet för.

Jag sammanfattar helt klart båda besöken, och hela arbetet för den delen, som intressant. Eller kanske fett awesome bara för att släppa lite på skolspråket!

1 kommentar:

  1. Julia: tack för fett awsome!
    Vad glad jag blir över att du gillade det jag kom till er med. Det verkar vara lite olika hur man orkar sitta och lyssna på mitt "skrivar-babbel" men jag försöker berätta lite hur mitt liv som författare ser ut och framförallt hur jag hittar mina karaktärer. Hoppas det gav inspiration!
    Skriv vidare!
    Kram och God Jul!
    Johanna

    SvaraRadera