måndag 20 december 2010

En sista reflektion

Jag var tyvärr inte med på måndagslektionen då jag var sjuk + tandläkarbesök, så jag skriver helt enkelt litegrann om onsdagslektionen. Vi skulle skriva en scen medans vi lyssnade på olika musikstilar. Jag tyckte att det var en ganska bra övning, lite för enkel kanske. Jag hade dock inte förväntat mig någon övning alls. Kom upp till lektionen ganska oförberedd eftersom jag trodde att Johanna skulle prata mycket, men så var ju inte fallet!

Jag har inte direkt några djupa tankar kring den här lektionen, men mycket andra konstigheter som snurrar omkring som inte känns 100 att skriva här... Min text blev inte uppläst, men blev väldigt snurrig av musiken, kände inte riktigt att jag fick till min text som jag ville och så. Jag är faktiskt en väldigt duktig tjej när det gäller svenska. Ska inte skryta nu (JULIA, jag ser din text härifrån. Hon sitter brevid mig.). Nu ska jag banne mig dricka lite mer varm choklad, samtidigt sänder jag en liten tack-tanke till Johanna Nilsson som skriver så fräcka, annorlunda och intressanta böcker!

1 kommentar:

  1. Elvira: Synd att du inte kom på måndagen. Då pratade jag väldigt mycket om mina böcker, hur jag skriver, varför jag skriver. Men du var iallafall på min lilla "lektion". Jag har aldrig haft direkta skrivarövningar förut, så jag var lite nervös. Det var svårt att hinna läsa allt som alla skrev också. Jag kunde bara läsa upp och kommentera några få. Det behövs mer tid för att fördjupa sig.

    Musik kan ge inspiration, men också störa tankarna. För det mesta måste jag ha knäpp tyst runt mig när jag skriver. Och vara helt ensam. Så jag skulle själv inte kunnat få ihop något genialt direkt, om jag suttit i klassrummet sådär. Men i efterhand kan musik ge mig mycket inspiration. Ge mig en melodi som jag kan överföra till språket.

    Kram och God jul till dig!
    Johanna

    SvaraRadera